Vallen
Hoe beïnvloeden beelden de geschiedenis, en hoe kan een kunstenaar zich deze beelden toe-eigenen en integreren in haar eigen verhaal? Özlem Altin onderzoekt in haar installaties, performances, collages en fotowerken de representatie van de mens. Ze combineert afbeeldingen uit tijdschriften en boeken en bij toeval gevonden kiekjes in surrealistische collages waarmee ze de beeldcultuur onderzoekt. De fotoserie 'Vallen’ bestaat uit drie foto's waarvan de eerste een lichaam in een net laat zien; de tweede toont een liggende vrouwfiguur op houtsnippers, met het hoofd en de voeten uit beeld gesneden; op de derde foto is te zien hoe iemand schuilt achter struikgewas. Altin refereert hier op ironische wijze aan de manier waarop in hedendaagse modereclames modellen worden gefotografeerd, en waarbij soms onduidelijk blijft voor welk item nu wordt geadverteerd. De titel van het werk verwijst naar de dubbele betekenis van vallen (het werkwoord vallen en valstrikken, maar ook het uit beeld vallen).