Collectie Gelderland

Station Arnhem-Zuid

Station Arnhem-Zuid (2024) is een muurschildering bestaande uit meerdere delen, aangebracht op de pijlers onder station Arnhem-Zuid. Straatcurator Vincent William had drie Arnhemse kunstenaars gevraagd om een ontwerp te maken: Jeroen Ammerlaan, FeLeon en Jonah Vischer. De kunstenaars hebben zich voor het ontwerp laten inspireren door thema’s die in de wijk leven en zijn aangedragen door Team Leefomgeving Schuytgraaf: ‘groen’, ‘geschiedenis’ en ‘wijk in ontwikkeling’. De kunstenaars hebben samen een kleurenpallet gekozen en hun ontwerpen op elkaar afgestemd. De muurschildering geeft het station een nieuwe, frisse uitstraling die past bij de wijk.